Сьогодні доповідь на вимогу читачів – про класи чи грейди комірок LiFePo4.
Клас А чи клас В. Grade A – чи Grade B.
Це питання майже релігійне.
Хтось вірить і пропагує що грейдів не існує взагалі. Хтось каже що в нашій крайні в продажі лише -Grade B. Та ще багато концепцій – часто конспірологічних.
Та що ми маємо насправді.
- Grade A – комірки, що виготовленні на заводі, пройшли технічний контроль та відповідають всім стандартам виробника. Чи модна придбати такі комірки? Можна – тільки не CATL чи BYD. Ці виробники законтрактовані по самі вуха і в галузі транспорту та телекомунікацій тому не відпускають стороннім виробникам. Є і хитруваті ділки беруть в цих виробників комірки під виглядом виробничих потреб, а потім продають їх в першу чергу в країни колишнього СРСР. Та служби безпеки виробників та китайський уряд прагнуть мінімізувати такі ситуації. З іншого боку купа невеликих виробників активно постачає комірки такого класу по всьому світу без обмежень. І в Україні їх більш ніж достатньо.
- Grade B – комірки що були зняті із транспорту у зв’язку із втратою частини ємності та порушенням співвідношення ємність/вага. Тобто возити акумулятори з цих комірок – не ефективно. Зазвичай втрата 30% ємності зазвичай призводить до заміни акумулятора. Мова йде не тільки про електромобілі. Підводні човни, судна, авіація, гірничий транспорт, навантажувачі і багато всього. Сюди часто попадають комірки що відбраковані на невеликих підприємствах при виробництві. Існує цілий бізнес де компанії переважно з КНР купують списані акумулятори по всюди та проводять їх поновлення, перепакування, відбраковку, невеликий ремонт та продаж, або як комірок, або «заводських» акумуляторів. Такі комірки та акумулятори не потрібно із собою возити – бо сонячна станція штука стаціонарна.
Як спробувати відрізнити?
- Геометрія Grade A – ідеальна. Жодного здуття, непласких поверхонь та заокруглених кутів. Grade B – навпаки – мають здуття та трохи заокруглені кути.
- Пакування Grade A – в ящику по 4 шт. розділені товстим спіненим поліетиленом. Grade B зазвичай напхані в коробку одна до одної впритул – по принципу – скільки влізе.
- Оздоблення Grade A – в повному порядку. Синій пропіленовий пакет – без нарікань, верхня «кришечка» під клемами чорна або біла – не відстає по краях. Grade B зазвичай більш топорні в цьому плані.
- Комплектація Grade A повноцінна - на шпильці із різьбою – пластикові ковпачки. В комплекті ідуть мідні лужені перемички. В окремому пакеті з паперу та пупирки.
- Напруга комірок Grade A у всій партії зазвичай однакова. Плюс – мінус 0,01 вольта. Grade B мені приходили із розбігом 0,2 та більше. Було колись 0,9 різниці в одній коробці.
- Якщо Вам так пощастило отримати datasheet – то побачите різну кількість циклів. Grade A – 6000. Grade B – 3000 або 4000. Коли я отримаю продукцію через митницю – то маю офіційний datasheet, якому можна довіряти. Якщо Ви купуєте у постачальника в Україні – Вам намалюють чи підкладуть що завгодно в якості datasheet, тому на це важко орієнтуватись.
- QR код на Grade B нікуди не веде і просто імітує зовнішній вигляд. Часто Grade B взагалі без голограми із QR.
- Якщо погуглити розміри та вагу комірки Grade B, то ви часто зможете знайти таку саму, тільки з більшою на 20-30% ємністю на сайті якогось виробника. Це і була «материнська» комірка – вона втратила ємність, і продається вже як зменшена.
Чи погано робити батарею з Grade B? Зовсім ні! Навіть ті 4000 циклів – це роки і роки. Так, наприклад в грудні 2022 року середня кількість циклів у мене була на сонячній станції біля 17 ти. 13-19 на рідних акумуляторах. Тож порахуєте скільки це років?
В коментарях будуть даташити для прикладу. Частина зараз – частина ближче до вечора – маю вже їхати. Якщо є і у Вас даташити на комірки – викладайте – буду вдячний