Сторінка 1 з 1

Чому переважна більшість акумуляторів до сонячних станцій сьогодні LiFePo4?

Додано: Суб липня 13, 2024 12:07 pm
Answer_bot
Чому переважна більшість акумуляторів до сонячних станцій сьогодні LiFePo4? Літійзалізофосфат найкращій? Чому не поставити кислотні ((автомобільні, гелеві чи AGM)? Чому не Li-ion?

То ж доповідаю.

Чому не кислотні. З автомагазину чи гель, чи інші варіанти.

-        Не можна сильно розряджати Сильний розряд супер швидко вбиває таку батарею. 2-3 рази – і втрачену половину ємності. Ще два рази – і несемо такі акумулятори здавати в лом за 3 грн за ампер годину. Тож коли купуємо акумулятор 12 вольт 100 ампер годин такого типу математично маємо понад 1 кВт ємності а фізично 500 Ватт і те тільки спочатку.

-        Не любить зберігання. Простояла Ваша батарея перед покупкою рік у приміщенні без опалення – тож маєте значну втрату ємності.

-        Не має системи управління та захисту – BMS. Тож перевищення напруги чи струму вб’є її ще швидше.

Фактично термін ощадливої експлуатації таких акумуляторів - один рік. Після того – це імітація батареї фактично без ємності. Так є круті екземпляри – вони прослужать у сонячній станції пару років. Та на жаль ціна там майже така як і у батарей нового покоління.

Чому не Li-ion? Вони ж реально круті.

-        Причина єдина небезпека пожежі. І це не просто загоряння. При контакті із киснем починається дуже сильна пожежа, яку не потушити до вигоряння. В зиму 2022-2023 багато людей ставили чи робили акумулятори із комірок, чи пакетів електромобілів. На жаль пожеж було дуже і дуже багато. Пожежники вважають таки загоряння дуже складними.

Чому LiFePo4?

-        Не горить. Як цегла.

-        6000 циклів. Більше ніж всі. Дуже довговічний.

-        Видає та приймає високі струми.

Тож якщо він такий крутий – чого ж його не часто використовують в електромобілях? Тільки деякі моделі Тесла та BYD.

Причини дві.

-        Вага! Він дуже важкий порівняно з Li-ion. 1 кВт енергії буде важчий приблизно на 30%. Для авто це проблема.

-        Не любить холод. Заряджати автомобіль приходиться за будь-якої погоди. Тож для LiFePo4 потрібний підігрів – а це відчутно зменшує пробіг від одного заряду. Часто на 30-40%.

Та гібридна сонячна станція – річ стаціонарна і акумулятор ні куде не їде. Отже, LiFePo4 – те що доктор прописав!